Uncategorized @fa

تعیین شماره لنز

تعیین شماره لنز

IOLMASTER

تعیین شماره لنز برای بیمارانی که نیاز به عمل آب مروارید دارند با این دستگاه صورت میگیرد این دستگاه اندازه گیری تمام اطلاعات مورد نیاز برای انجام محاسبات مربوط به لنزهای داخل چشم راکاملا بدون تماس با چشم انجام می دهد بنابراین خطرات مربوط به دستگاه های تماسی چشمی را نداشته و برای استفاده از آن احتیاجی به بیحسی نیست،ضمناً این دستگاه از دقت بسیار برخوردار میباشدو تمام اندازه گیریهای بیومتریک با یک وسیله و بدون نیاز به جابجا کردن بیمار قابل انجام هستند.

UBM

دستگاهي كه به پزشك كمك ميكند زوايا و اناتومي اجزا مختلف چشم كه با معاينات عادي قابل بررسي نميباشد را به تصوير كشيده و براي پيگيري در بعضي انواع تومورهاي داخل چشمي نيز كمك كننده است

Biometry Ultra Sound

این دستگاه با کمک امواج اولتراسوند شماره لنز مورد استفاده در عمل آب مروارید را به طور دقیق محاسبه میکند. برای این منظور این دستگاه انحنای سطح و خلف قرنیه،  فاصله قرنیه تا عدسی (عمق اطاق قدامی) و طول قدامی-خلفی کره چشم را اندازه گیری می کند.

Verion

وریون با فنآوری پیشرفته خود، نقشه دقیقی از ویژگی های منحصر به فرد چشم در اختیار جراح قرار می دهد. این اطلاعات به جراح در خصوص استقرار دقیق لنز در عمل جراحی آب مروارید کمک شایانی می کند.

ITrace

بررسي اعوجاجات كامل چشم از قرنيه تا شبكيه كه توسط اين دستگاه انجام ميشود كمك شاياني به پزشك جهت بررسي اختلالات عيوب انكساري به صورت يكپارچه خواهد كردهد

Pentacam AXL

پنتاکم AXL تمامی سطوح جلوی قرنیه تا سطح خلفی عدسی را اندازه گیری می کند. ضمنا به کمک فرمول های موجود جهت تعیین شماره IOL به ویژه در لنزهای توریک و تعیین لنز مناسب بعد از عمل های جراحی رفرکتیو استفاده می شود.

ACE (Advanced Corneal Explorer)

یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه های تصویربرداری از سگمان قدامی چشم است. این دستگاه کیفیت داده های مورد نیاز جهت تشخیص و انجام عمل های جراحی رفع عیوب انکساری، آب مروارید و آب سیاه،ICL و قوز قرنیه را به میزان زیادی افزایش می دهد.